Η φιλοσοφία μας
Η φιλοσοφία μας στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Ε. ΡΑΛΛΙΑΣ είναι: Οι στέρεες βάσεις, το σωστό ξεκίνημα και η συνέχεια με πλήρες, συμπαγές πρόγραμμα χωρίς περικοπές ωρών διδασκαλίας οδηγούν στη σίγουρη επιτυχία στο τέλος.
Οι στέρεες βάσεις, και η φροντίδα σε κάθε μαθητή ξεχωριστά, οδηγούν στο τέλος του Προγράμματος Σπουδών σε σίγουρη επιτυχία όταν οι μαθητές δώσουν για εξετάσεις LOWER, όπως έχουμε συνηθίσει να το λέμε, δηλαδή για αναγνωρισμένες από το ΑΣΕΠ Εξετάσεις επιπέδου Β2. Βέβαια, για να συμβεί αυτό χρειάζεται το σωστό ξεκίνημα να συνεχίζεται με ένα σωστό, πλήρες, συμπαγές, χωρίς κενά και ελλείψεις, αποτελεσματικό Πρόγραμμα Σπουδών για όλες τις ενδιάμεσες τάξεις μέχρι το LOWER. Εννοείται ότι για την τελική επιτυχία συμβάλλουν και άλλοι παράγοντες, όπως οι σωστοί, καταρτισμένοι, έμπειροι καθηγητές. Καταλυτικής σημασίας είναι και ο ρόλος του κάθε μαθητή. Ο σωστός μαθητής πρέπει να είναι επιμελής και να σπουδάζει σύμφωνα με την καθοδήγηση των καθηγητών του και να ακολουθεί ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ, χωρίς αυτοσχέδιους προγραμματισμούς, το Πρόγραμμα Σπουδών όπως έχει σχεδιαστεί από την Διεύθυνση Σπουδών.
Αυτές οι σκέψεις είναι αποτέλεσμα πείρας δεκαετιών. Βρίσκουν εφαρμογή στα Προγράμματα Σπουδών όλων των Γλωσσών που διδάσκουμε : ΑΓΓΛΙΚΑ, ΓΑΛΛΙΚΑ και ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ.
Βέβαια η φιλοσοφία μας στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Ε. ΡΑΛΛΙΑΣ δεν εξαντλείται στις παραπάνω σκέψεις αλλά επικεντρώνεται σε θέματα μεθοδολογίας. Η μεθοδολογία που ακολουθούμε έχει ως κέντρο βάρους τον ίδιο τον μαθητή και όχι τον καθηγητή. Με την καθοδήγηση του καθηγητή ο μαθητής συμμετέχει στο μάθημα ενεργά όλη την ώρα. Ο μαθητής ΜΙΛΑΕΙ και ΓΡΑΦΕΙ συνεχώς. Δεν είναι παθητικός ακροατής διαλέξεων...
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Η χρήση των διαδραστικών πολυμέσων (Interactive multimedia) συνεισφέρει στην ευκολότερη, γρηγορότερη και πιο διασκεδαστική αφομοίωση της γνώσης. Στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Ε. ΡΑΛΛΙΑΣ εξάλλου δίνεται έμφαση στην ισορροπημένη και αποτελεσματική ανάπτυξη και των τεσσάρων βασικών Γλωσσικών Δεξιοτήτων (4 SKILLS: READING, WRITING, LISTENING, SPEAKING). Δηλαδή: ΑΝΑΓΝΩΣΗ, ΓΡΑΦΗ, ΑΚΡΟΑΣΗ, ΟΜΙΛΙΑ. Η σύγχρονη επικοινωνιακή προσέγγιση βοηθά τους μαθητές να χρησιμοποιούν από μικρή ηλικία την Ξένη Γλώσσα ως ζωντανό εργαλείο επικοινωνίας.
Ο κοινός παρανομαστής και στα 4 βασικά SKILLS είναι βέβαια η ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ (GRAMMAR). Εφαρμόζονται στην πράξη το 'πιστεύω' μας για το ρόλο της Γραμματικής, έχουμε επιλέξει τις πιο σύγχρονες και αξιόπιστες σειρές βιβλίων έτσι ώστε να γίνεται η διδασκαλία της Γραμματικής σε όλα τα επίπεδα με έναν ευχάριστο και κατανοητό τρόπο, χωρίς "παλαιού τύπου" αποστήθιση κανόνων αλλά με στόχο την κατανόηση και εφαρμογή των γλωσσικών κανόνων σε ΟΛΕΣ τις ΓΛΩΣΣΕΣ που διδάσκουμε. Η διδασκαλία της Γραμματικής γίνεται με τη μεθοδολογία Functional Grammar Teaching, δηλαδή καλλιεργείται η χρήση κάθε Γραμματικού φαινομένου σε ασκήσεις παραγωγής αληθινής γλώσσας μέσα από διαλόγους, role plays, & interviews.
Η φιλοσοφία μας στο θέμα της ΓΡΑΦΗΣ (WRITING) εκφράζεται από το Αγγλικό ρητό: 'No gains without pains', δηλαδή το αντίστοιχο του αρχαιοελληνικού 'Τα αγαθά κόποις κτώνται'. Φροντίζουμε λοιπόν να επιλέγουμε τις πιο Σύγχρονες και Πλήρεις Σειρές Βιβλίων που από το επίπεδο της A CLASS έχουν 25 θέματα για ΓΡΑΨΙΜΟ ΕΚΘΕΣΗΣ (COMPOSITION WRITING) στη διάρκεια της χρονιάς. Η εξάσκηση με καθοδήγηση είναι ο σωστός τρόπος για να μπορέσουν οι μαθητές να χρησιμοποιήσουν τα εκφραστικά τους μέσα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην Ξένη Γλώσσα.
Στις μεγαλύτερες τάξεις η χρήση PROJECTS και συμπληρωματικού αυθεντικού υλικού έχει αξιοσημείωτα αποτελέσματα στην ανάπτυξη της έκφρασης αλλά και της προσωπικότητας των παιδιών. Οι καθηγητές ενθαρρύνουν τον κάθε μαθητή να εκφράζει τις ατομικές του δεξιότητες και ταλέντα και προσεγγίζουν τον κάθε μαθητή σύμφωνα με τον προσωπικό του μαθησιακό τύπο. Ο σεβασμός της ατομικότητας του κάθε παιδιού αποτελεί για μας θεμέλιο για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας του κάθε μαθητή.
Εξάλλου, οι δεξιότητες της ΟΜΙΛΙΑΣ (SPEAKING) και της ΑΚΡΟΑΣΗΣ (LISTENING) ασφαλώς αποτελούν προτεραιότητες και τους αφιερώνουμε το μεγαλύτερο ποσοστό των ωρών διδασκαλίας για το ΚΥΡΙΟ ΒΙΒΛΙΟ (COURSEBOOK) που είναι και οι περισσότερες εβδομαδιαίως. Η Γλώσσα είναι επικοινωνία και οι επικοινωνιακές δεξιότητες είναι σίγουρα οι πιο σημαντικές. Οι καθηγητές του σχολείου μας είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό native speakers και αυτό συμβάλλει στην έκθεση των μαθητών σε μια αυθεντική πηγή της γλώσσας διαρκώς!
Ειδικά για το LISTENING δίνονται ΔΩΡΕΑΝ σε όλους τους μαθητές e-Books ή AUDIO CDs για επιπλέον ΑΚΡΟΑΣΕΙΣ στο ΣΠΙΤΙ. Η χρήση του e-Book στο σπίτι, καθιστά τη μελέτη πιο ευχάριστη και οι μαθητές γίνονται από νωρίς πιο αυτόνομοι, ικανοί όχι μόνο να αποστηθίζουν αλλά να κατανοούν και να εφαρμόζουν αυτά που διδάσκονται. Η κοινωνικοποίηση, η συνεργασία και η αλληλοβοήθεια προωθούνται ως σπουδαιότατες αξίες στην παιδαγωγική προσέγγιση του Σχολείου μας μέσα από ποικίλες δραστηριότητες σε ζεύγη και ομάδες.
Το σχεδιάγραμμα που ακολουθεί δείχνει με παραστατικό τρόπο τα σημεία στα οποία επικεντρώνεται η μεθοδολογία μας στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Ε. ΡΑΛΛΙΑΣ.
Η φιλοσοφία μας συμπεριλαμβάνει και τον συνεχή εκσυγχρονισμό των Μέσων Διδασκαλίας. Βέβαια, πρέπει να σημειώσουμε ότι το κριτήριό μας για την όποια εκσυγχρονιστική αλλαγή δεν είναι ο εμπορικός εντυπωσιασμός των υποψηφίων πελατών μας, αλλά είναι η θετική συμβολή του καινούριου μέσου διδασκαλίας. Π.χ. στις Α και Β προκαταρκτικές τάξεις Αγγλικών δεν τους δείχνουμε DVD με (άσχετα) Αγγλόφωνα CARTOONS, μόνο και μόνο για να λέμε ότι 'κάνουμε και ΠΡΟΒΟΛΕΣ', αλλά τους δείχνουμε το VIDEO που είναι άμεσα συνυφασμένο με τα βιβλία που διδάσκονται και που ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ 100% και ΩΦΕΛΟΥΝΤΑΙ όταν το βλέπουν. Ρωτήστε περσινούς ή προπέρσινους μικρούς μαθητές μας που έκαναν Προκαταρκτικές τάξεις σε μας και θα το επιβεβαιώσουν.
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ-ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ
Στο θέμα του εκσυγχρονισμού: COMPUTERS και INTERNET. Εξαιρετικά χρήσιμα. Υπήρξαμε πρωτοπόροι το 1988 δημιουργώντας ξεχωριστό COMPUTER ROOM με 16 COMPUTERS, όπου οι μαθητές μας έκαναν EXTRA ασκήσεις ΑΓΓΛΙΚΩΝ. Το μέγεθος του COMPUTER ROOM και ο μεγάλος αριθμός των θέσεων εργασίας (16) επέτρεπαν σε ολόκληρο group να εξασκείται ταυτόχρονα.
Και αυτό ακριβώς κάναμε τότε. Δίναμε EXTRA Πρόγραμμα COMPUTER (1 ώρα/βδομάδα), που όμως αναγκαστικά ήταν συνήθως σε ξεχωριστή προσέλευση. Δηλαδή, τα παιδιά ερχόντουσαν π.χ. 3 φορές την εβδομάδα για το συνηθισμένο μάθημα και άλλη μία φορά την εβδομάδα για να κάνουν EXTRA ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΓΓΛΙΚΩΝ στο COMPUTER. Επειδή εκείνη την εποχή μόνο 1 στις 10 οικογένειες είχε COMPUTER στο σπίτι και επειδή τα παιδιά είχαν λιγότερες εξωσχολικές δραστηριότητες απ’ότι σήμερα, το παραπάνω Πρόγραμμα έγινε δεκτό με ενθουσιασμό από ΟΛΟΥΣ παρόλο που δεν ήταν δωρεάν. Υπήρχε μια μικρή επιπλέον χρέωση για να καλυφθούν τα επιπλέον λειτουργικά έξοδα.
Δέκα χρόνια αργότερα (το 1998) το COMPUTER ROOM σταμάτησε τη λειτουργία του διότι εν τω μεταξύ 9 στις 10 οικογένειες απόκτησαν COMPUTER στο σπίτι. Επίσης, τα τελευταία χρόνια λειτουργίας του COMPUTER ROOM υπήρξαν αυξανόμενα παράπονα για την επιπλέον προσέλευση (4η φορά) στο Φροντιστήριο για να κάνουν Ασκήσεις Αγγλικών στο COMPUTER λόγω υπερφορτωμένου ατομικού προγράμματος του παιδιού, με δύο (2) Ξένες Γλώσσες και με άλλες δραστηριότητες.
ΣΗΜΕΡΑ. Τι κάνουμε σήμερα σχετικά με το θέμα αυτό; Δίνουμε ΔΩΡΕΑΝ στους μαθητές μας κατάλληλο e-Book ή CD-ROM με ασκήσεις Αγγλικών (από Α JUNIOR) για να το αξιοποιήσουν στον δικό τους ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ, στο δικό τους COMPUTER στο ΣΠΙΤΙ, εκείνες τις μέρες και τις ώρες που είναι ΒΟΛΙΚΕΣ για τους ίδιους.
Με αυτόν τον τρόπο αναγνωρίζουμε και σεβόμαστε στην πράξη το βαρύ πρόγραμμα των σημερινών παιδιών, που επιλέγουν να κάνουν κάτι περισσότερο από το (υποχρεωτικό) Ελληνικό Σχολείο και τα Αγγλικά και ασχολούνται παράλληλα με την εκμάθηση μιας Δεύτερης Ξένης Γλώσσας, με τον αθλητισμό, το χορό κλπ., χωρίς να στερούνται (με την μέθοδο του e-Book στο σπίτι) το όφελος από τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας.
Επειδή για μας στόχο αποτελεί η πραγματική εκμάθηση Ξένων Γλωσσών και όχι ο διαφημιστικός εντυπωσιασμός, επιλέγουμε να παρέχουμε στους μαθητές μας τη δυνατότητα εξάσκησης στο δικό τους υπολογιστή στο σπίτι με το ΔΩΡΕΑΝ e-Book για λόγους πρακτικότητας και αποτελεσματικότητας.
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ
Είναι αλήθεια ότι στη δουλειά μας διακρινόμαστε για τη σοβαρότητα, την οργάνωση και επιμονή στη λεπτομέρεια. Ωστόσο, το σημαντικότερο στοιχείο που μας διαφοροποιεί είναι η προσέγγιση των μαθητών και η αντίληψή μας για το σοβαρό έργο που αναλαμβάνουμε. Ως εκπαιδευτικοί, αγαπάμε τα παιδιά και θέλουμε όχι μόνο να τους διδάξουμε Γλωσσικές δεξιότητες αλλά να τους γεμίσουμε αληθινά εφόδια για το μέλλον, ενισχύοντας τις ατομικές δεξιότητες του καθενός και την αυτοεκτίμησή του/της. Για να χτίσουν οι μαθητές μας μια ολοκληρωμένη και επιτυχημένη προσωπικότητα χρειάζονται σήμερα εκπαιδευτικούς που φροντίζουν το κάθε παιδί ξεχωριστά και διδάσκοντας την Ξένη Γλώσσα, διδάσκουν κοινωνικές δεξιότητες απαραίτητες για την μελλοντική τους πορεία όπως η συνεργασία, η δικαιοσύνη, η επιμονή, η αναγνώριση του άλλου. Θέλουμε αληθινά να συμβάλουμε στην διαμόρφωση επιτυχημένων νέων που δεν θα εγκαταλείπουν την προσπάθεια για αυτοβελτίωση και θα τελειώσουν τις Ξενόγλωσσες Σπουδές τους στο σχολείο μας όχι απλώς αποκτώντας Ξενόγλωσσα Πτυχία αλλά αποκτώντας σπουδαίες δεξιότητες ζωής που θα τους βοηθούν να προοδεύουν και στο μέλλον.
|